Co gwarantuje certyfikat ISO?

Istnieje wiele certyfikatów potwierdzających jakość.

Wśród nich można wymienić DIN EN ISO 9001 i 9002, które zapewniają klientowi informacje, pozwalające na określenie poziomu jakości. Wymaga to oczywiście wysokiego poziomu kwalifikacji.

 De Dietrich już w 1994 i 1995 roku uzyskała certyfikat ISO 9002 dla zakładów Mertzwiller i Niederbroon. W 1997 roku cała firma mogła poszczycić się certyfikatem ISO 9001.

 Jego posiadanie oznacza dla De Dietrich:

  • niezmienny standard jakości,
  • bezbłędne procesy produkcyjne lub bezpośrednie wykrywanie i usuwanie ewentualnych wad,
  • wyższą ocenę w obszarze zarządzania jakością oddziałów wspierających produkcję i sprzedaż wyrobów mogących ją dodatkowo zwiększyć,
  • priorytet dla działań zmierzających ku zadowoleniu klienta we wszystkich działach handlowych i w dziale sprzedaży.



Jakość jest pojęciem, które już od wielu lat w świecie interesu nabrało elementarnego znaczenia. Jakość uważa się za bazę dla produkcji gospodarczo uzasadnionych wyrobów — jest więc najważniejszym czynnikiem łączącym producenta i użytkownika. Określony standard jakości zapewniają poszczególne operacje produkcyjne podporządkowane — w idealnym przypadku — surowym wytycznym. Certyfikacja według DIN EN ISO 9001 i 9002 zapewnia użytkownikowi informację pozwalającą mu oczekiwać założonego poziomu jakości, jeśli w zakładzie produkcyjnym stosowane jest zarządzanie jakością według norm ISO. Wymaga to jednak wysokiego poziomu kwalifikacji. Pod tym względem certyfikaty ISO, bazowane na życzeniach klient użytkownikiem i producentem, z drugiej zaś strony są miarą funkcjonowania zarządzania jakością w obrębie przedsiębiorstwa. Firma De Dietrich uzyskała certyfikat ISO 9002 dla zakładów Mertzwiller i Niederbroon w roku 1994 i 1995.

 Całe przedsiębiorstwo de Dietrich uzyskało certyfikat ISO 9001 w roku 1997.