[ Zamknij ]

Nowe zasady dotyczące cookies
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów na stronie Polityka Prywatności.


rejestracja

Jak skutecznie szkolić wykonawców z branży budowlanej?

Opublikowano: 09.02.2015
image

Szkolenia techniczne oraz prezentacje produktowe to dobry sposób na dotarcie do wykonawców i projektantów branży budowlanej z ofertą produktową. Celem tych spotkań jest nie tylko to, by edukować w prawidłowym montażu urządzeń i tym samym minimalizować problem reklamacji, ale przede wszystkim – by zyskać przywiązanie uczestników do marki. Jak najlepiej to robić?


Marzeniem każdego producenta jest, aby wykonawca – uczestnik szkoleń pozostał nie tylko klientem, ale i propagatorem określonych rozwiązań wśród swoich klientów. Zasadność organizowania szkoleń w tym celu raczej nie budzi zastrzeżeń, bo niemal wszystkie firmy produkcyjne i handlowe w branży budowlanej tak postępują. Ale skoro wszyscy tak robią, to czy na pewno ma to jeszcze sens? Okazuje się, że tak. Co więcej, jak na razie trudno o lepszą formę oddziaływania na wykonawców.


Tym niemniej coś się zmienia w tej materii, czego lekceważyć nie można. W bogatej ofercie różnego rodzaju szkoleń wykonawcy zaczynają coraz dokładniej przebierać i są coraz bardziej wybredni. Czy jest to bezzasadne? Pamiętajmy, że liczący się na rynku wykonawca lub projektant nie ma czasu na korzystanie z wszystkich proponowanych programów szkoleniowych i ofert producentów, a więc musi dokonywać wyboru. Warto więc zrobić możliwie dużo, aby zainteresować go konkretną ofertą. Najważniejsze pytania, jakie powinni wówczas postawić sobie organizatorzy szkoleń, to między innymi:

  • Czego oczekują wykonawcy od szkolenia, w którym zdecydują się uczestniczyć?
  • Jakimi kryteriami się kierują przy wyborze?
  • Jak zorganizować i poprowadzić szkolenia, by ich uczestnicy stali się propagatorami marki?

Fundacja Praktyków Biznesu postanowiła zapytać o to samych potencjalnie zainteresowanych szkoleniami, czyli instalatorów z branży sanitarno--grzewczej, wśród których w październiku 2014 r. przeprowadziliśmy badanie metodą CATI (Computer Assisted Telephone Interview) – metodą wywiadów telefonicznych (37 wywiadów).

Wśród respondentów prawie połowa (46%) prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą, świadcząc usługi na rzecz innych firm lub osób. 30% zatrudnia od jednego do dwóch pracowników. Po 11% badanych reprezentowało firmy, w których pracuje od trzech do pięciu osób oraz od sześciu do dziesięciu. Powyżej dziesięciu pracowników zatrudnia zaledwie 3% ankietowanych. Podsumowanie na podstawie odpowiedzi respondentów prezentujemy poniżej.

Autor: Agnieszka Prokopczuk

Odpowiedzi na pytania dotyczące kryteriów wyboru szkoleń, oczekiwań uczestników wobec szkoleń i osób je prowadzących oraz oceny szkoleń technicznych z branży sanitarno-grzewczej znajdują się w PI 1/2015.

W tym wydaniu zamieszczone są również wypowiedzi przedstawicieli jedenastu branżowych firm na temat planowanych przez nich w 2015 roku szkoleń dla instalatorów, projektantów i handlowców.



Katalog firm

  • Salus Controls

    SALUS Controls to firma technologiczna i dystrybucyjna, zajmująca się dostarc…
    Salus Controls
  • Samsung

    Dział Klimatyzacji Samsung Electronics Polska oferuje pełną gamę system&oacut…
    Samsung
  • AFRISO

    AFRISO Sp. z o.o. jest częścią międzynarodowej Grupy AFRISO, istniejącej na r…
    AFRISO

Nauka i biznes