Wszystko o gwarancji urządzeń grzewczych

Przy zakupie urządzeń grzewczych takich jak kocioł gazowy, pompa ciepła czy system solarny możemy liczyć na gwarancję producenta, jednak warunki skorzystania z niej są szczególne, wyróżnione w Warunkach Gwarancji.

Zakup u autoryzowanego sprzedawcy

Częstym przypadkiem, praktykowanym przez producentów jest wymóg, aby zakup musiał zostać sfinalizowany w punkcie sprzedaży, u autoryzowanego instalatora bądź u partnera handlowego po to, by uzyskał gwarancję. Kupno w tych miejscach daje pewność nie tylko co do jakości sprzętu, ale też możemy być zapewnieni, że został odpowiednio dobrany do konkretnego miejsca. W tym wypadku istotne jest, by nie dokonywać zakupu z niesprawdzonych źródeł takich jak internet. Cena zwykle jest niewiele niższa niż u instalatora, a kupujący nie ma pewności co do kompetencji sprzedającego w wyborze urządzeń.

Pierwsza instalacja i uruchomienie

Niezmiernie ważny jest pierwszy rozruch i instalacja, aby i one zostały wykonane przez specjalistów, głównie z tego względu, że wiąże się to z kontrolą instalacji, regulacją konfiguracji, sprawdzeniem wydajności i zabezpieczeń systemu, czy też przekazaniem użytkownikowi wskazówek odnośnie codziennego użytku. Mimo że ten segment urządzeń cieszy się coraz większą wygodą w montażu, to samo powieszenie kotła na ścianie nie wystarczy.

– Potwierdzeniem przeprowadzenia pierwszego uruchomienia w przypadku urządzeń De Dietrich jest dokonanie rejestracji w elektronicznym Systemie Kart Gwarancyjnych, której dokonuje firma dokonująca uruchomienia – mówi Waldemar Matuszyński, Product Manager, De Dietrich Technika Grzewcza.

Przegląd i serwis

Gwarancja obliguje użytkownika, do prowadzenia regularnie przeglądów serwisowych. Nie tylko dla samej gwarancji warto je przeprowadzać, otóż często pozwalają wykryć drobne usterki, zanim staną się poważniejsze. Pod uwagą należy mieć też bezpieczeństwo i wydajność całego systemu, która może spaść wraz z czasem. W przypadku awarii wszelkie naprawy powinny być wykonywane przez autoryzowany serwis. Tylko wówczas ich koszty poniesie producent. To również pewność, że zostaną użyte oryginalne i trwałe części zamiennie.

Okres gwarancji

Uzależniony jest od konkretnego producenta, typu urządzenia i rodzaju części, przy czym standardowo są to dwa lata, a na części szybkiego zużycia 6 miesięcy. Każdy producent może ten okres dowolnie przedłużyć.

– W De Dietrich Technika Grzewcza oferujemy nawet 8 lub 10 lat gwarancji na korpusy podgrzewaczy c.w.u. ze stali nierdzewnej, 7 lub 8 lat na aluminiowo-krzemowe wymienniki kotłów, 5 lat na stalowy wymiennik i żeliwne wymienniki kotłów stojących, panele solarne czy systemy spalinowe – mówi Waldemar Matuszyński.

Przedłużenie gwarancji

Wielu producentów oferuje możliwość dokupienia dodatkowej gwarancji, jeżeli dla klienta podstawowa nie jest wystarczająca. Wydłuża ona okres bezpiecznego i komfortowego korzystania z produktów, dodatkowo też producent zobowiązuje się do diagnostyki urządzenia, usuwania usterek i wymianę określonych części zamiennych koniecznych do przywrócenia funkcjonalnego stanu urządzenia.

- W De Dietrich taka gwarancja to DD Assistance, która pozwala na wydłużenie okresu gwarancyjnego o 3 lata, łącznie do 5 lat. Oczywiście dotyczy to tych elementów urządzeń, które w okresie gwarancji podstawowej nie są objęte gwarancją producenta taką samą lub dłuższą niż określona w programie DD Assistance, czyli 5, 7 lub 8 lat – mówi Waldemar Matuszyński.