Wraz z rosnącym zapotrzebowaniem na pojazdy napędzane wodorem pojawia się potrzeba stacji paliwowych, które zapewniają wysoką wydajność, dużą prędkość i brak czasu oczekiwania. Dlatego firma Alfa Laval opracowała nowe wymienniki ciepła HyBloc. Zaprojektowane z myślą o tych wyzwaniach, zapewniają szybkie, wydajne i bezpieczne tankowanie wszystkich rodzajów pojazdów napędzanych wodorem – od samochodów osobowych po ciężkie ciężarówki, autobusy i inne pojazdy.
„Jednym z największych wyzwań związanych z przejściem na pojazdy napędzane wodorem jest stworzenie niezbędnej infrastruktury i zapewnienie niezawodnej, wysokiej jakości technologii, która będzie płynnie integrować się z istniejącymi systemami. Nie wystarczy opracować technologie, musimy sprawić, aby były one łatwe w użyciu, tak aby rynek mógł je przyjąć na znaczącą skalę. Jeśli weźmiemy za przykład pojazdy napędzane wodorem, to jest to technologia wdrażana na całym świecie. Alfa Laval koncentruje się na tym, w jaki sposób nasze dyfuzyjnie spawane wymienniki ciepła mogą pomóc w upowszechnieniu pojazdów napędzanych wodorem” – mówi Ron Faber, kierownik ds. produktów w dziale dyfuzyjnie spawanych wymienników ciepła w Alfa Laval. „Tworząc HyBloc, zainspirowaliśmy się samym wodorem” – kontynuuje Ron. „Jest to najlżejszy i najbardziej energetyczny pierwiastek w układzie okresowym – i stworzyliśmy produkt, który mu dorównuje. HyBloc jest mały, modułowy, skalowalny i zaprojektowany tak, aby łatwo pasował do istniejących dystrybutorów. Dzięki temu klienci mogą w prosty sposób przejść na tę technologię. Wierzymy, że ten nowy poziom dostępności odegra znaczącą rolę w przyspieszeniu przejścia na czysty wodór w pojazdach na całym świecie”.
W przeciwieństwie do innych technologii wymienników ciepła, które wymagają czasu na ponowne naładowanie między sesjami tankowania, połączenie kompaktowej, termicznie responsywnej konstrukcji HyBloc i stale działającej pętli chłodzącej umożliwia tankowanie bez przerwy, bez czasu oczekiwania. Ponieważ chłodnice wstępne HyBloc są o około 85% mniejsze niż porównywalne wymienniki ciepła typu płaszczowo-rurowego, można je łatwo zamontować w istniejących dystrybutorach. Kompaktowa konstrukcja eliminuje konieczność kosztownych i czasochłonnych instalacji podziemnych, dzięki czemu idealnie nadają się do stosowania w środowiskach o ograniczonej przestrzeni.
Gama HyBloc składa się z siedmiu standardowych modeli zaprojektowanych z myślą o zróżnicowanych wymaganiach dotyczących wydajności i dostosowanych do wszystkich typów pojazdów. Obejmuje ona cztery modele odpowiednie do chłodzenia cieczą (HyBloc) oraz trzy modele zoptymalizowane do chłodzenia parowego za pomocą dwutlenku węgla (HyBloc C). Jeśli potrzebujesz rozwiązania dostosowanego do indywidualnych potrzeb, HyBloc może zostać zaprojektowany na zamówienie i zoptymalizowany pod kątem Twoich wymagań, w tym dotyczących płynu chłodzącego i wydajności. „Wybór produktu HyBloc to dopiero początek” – mówi Ron. „Nasi eksperci ds. zastosowań są gotowi wspierać Państwa na każdym etapie rozwoju. Doradzimy, jak zoptymalizować proces wstępnego chłodzenia, aby uzyskać najlepsze wyniki z systemu. Jako jeden z największych producentów wymienników ciepła na świecie, możemy również zapewnić, że jesteśmy w stanie sprostać Państwa wymaganiom dostawczym w miarę rozwoju działalności”.
Jako prawdziwie globalny dostawca, Alfa Laval może zapewnić fachową wiedzę w dowolnym miejscu i czasie. Nasi lokalni technicy mogą pomóc Ci podczas instalacji i uruchomienia, a także w przypadku wszelkich potrzeb serwisowych, które mogą pojawić się podczas długiej eksploatacji sprzętu.