Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, że nie każdy serwisant może przeprowadzić taki przegląd – jeśli nie zostanie on wykonany przez uprawnioną osobę, gwarancja może zostać unieważniona. Dowiedz się, jak prawidłowo dbać o swój kocioł lub pompę ciepła, komu zlecić przegląd gwarancyjny i dlaczego warto zarejestrować urządzenie Viessmann. Przegląd gwarancyjny to kompleksowa kontrola techniczna urządzenia grzewczego, przeprowadzana w okresie obowiązywania gwarancji. Ma na celu utrzymanie jego sprawności, wykrycie potencjalnych usterek i uniknięcie kosztownych napraw w przyszłości. Co więcej, stanowi on warunek utrzymania gwarancji – jego pominięcie może skutkować jej utratą. Regularne przeglądy urządzenia zapewniają również jego optymalną wydajność, co przekłada się na niższe zużycie energii i mniejsze rachunki za ogrzewanie. Sprawne urządzenie grzewcze to także bezpieczeństwo użytkowników – przegląd pozwala wykryć potencjalne zagrożenia, takie jak nieszczelności czy awarie. Wykonanie przeglądu przez uprawnionego specjalistę może wykryć nieprawidłowości nie tylko w pracy samego urządzenia, ale także w instalacji z nim połączonej, co z kolei może uchronić użytkownika przed szeroko rozumianymi problemami eksploatacyjnymi.
Długość okresu gwarancyjnego na urządzenia grzewczego zależy od jego modelu. Przykładowo:
Przeglądy gwarancyjne urządzeń należy wykonać w cyklach rocznych tj. do 12, 24, 36, 48, 60 itd. miesięcy od uruchomienia urządzenia. Najlepiej planować je przed sezonem grzewczym, aby uniknąć ewentualnych problemów w okresie największego zapotrzebowania na ciepło. Nie warto również zwlekać z zamówieniem przeglądu gwarancyjnego do ostatniej chwili – wzmożone zapotrzebowanie na usługi uprawnionych firm w danym okresie może skutkować nieco dłuższym oczekiwaniem na przegląd, co stwarza ryzyko przekroczenia terminu wykonania obowiązkowego przeglądu gwarancyjnego. Zgodnie z przedstawionym harmonogramem, wykonanie przeglądu wcześniej nie musi oznaczać "zagęszczenia" liczby wykonywanych w okresie gwarancji usług - np. pierwszy przegląd może być wykonany w 6-tym miesiącu od uruchomienia urządzenia, a drugi wciąż może być przeprowadzony przed upływem 24 miesięcy od uruchomienia.
Rozpatrując gwarancję producenta, Gwarantem na kotły Vitodens i pompy ciepła Vitocal marki Viessmann, zgodnie z treścią dołączonego do urządzenia dokumentu, jest firma Viessmann Sp. z o.o., a nie serwisant czy firma wykonująca przegląd. To oznacza, że wszelkie prace konserwacyjne i serwisowe muszą być przeprowadzane zgodne z wytycznymi producenta. Zgodnie z warunkami gwarancji Viessmann, przeglądy oraz serwis urządzeń powinny być wykonywane przez Gwaranta lub wyznaczoną przez niego specjalistyczną firmę. Przegląd gwarancyjny urządzeń może być zatem przeprowadzony wyłącznie przez Partnerów Serwisowych Viessmann, będących bezpośrednim zapleczem serwisu fabrycznego oraz firmy posiadające uprawnienia producenta do wykonywania takich przeglądów. Jeśli użytkownik zdecyduje się na wykonanie przeglądu przez firmę, która nie ma podpisanej stosownej umowy z producentem, jego gwarancja może zostać unieważniona, nawet jeśli prace zostaną przeprowadzone prawidłowo.
Aby upewnić się, że przegląd gwarancyjny zostanie wykonany zgodnie z zaleceniami producenta, najlepiej zamawiać go przez oficjalne kanały:
Rejestracja kotła lub pompy ciepła w systemie Viessmann przez stronę moj.viessmann-serwis.pl to kolejny warunek, który obok wykonywania regularnych przeglądów serwisowych, pozwala zachować gwarancję na urządzenia grzewcze producenta. Rejestracja zapewnia również użytkownikom szereg korzyści. Dzięki niej można łatwo zarządzać serwisem urządzenia i zlecać wykonanie przeglądów gwarancyjnych i pogwarancyjnych online.
Rejestracja zapewnia także: