Alfa Laval Aalborg - usługi cyfrowe dla kotłów

Dzisiejszy rynek morski jest rynkiem niepewnym, na którym armatorzy i operatorzy statków muszą stawiać czoła nowym wyzwaniom technicznym i zmieniającym się warunkom finansowym.

Większość statków jest uzależniona od bezpiecznego i ekonomicznego działania ich kotła (ów). Działanie kotła jest też kluczowe dla załadunku i rozładunku na niektórych typach statków. W przypadku awarii kotła szybki powrót do prawidłowego działania jest sprawą nadrzędną.

Oferujemy innowacyjne usługi Alfa Laval Aalborg Digital Services dla kotłów, dostępne w pakietach Silver i Gold, które zapewniają zdalne wsparcie dla załogi na pokładzie. Zbudowane w oparciu o stuletnie doświadczenie Alfa Laval w dziedzinie kotłów, pomagają zapewnić najlepsze osiągi systemu kotłowego.

Czym się zajmujemy

Dzięki niewielkiej instalacji i dostępowi do łącza satelitarnego statku udostępniamy aktualny stan kotła, dane operacyjne i ustawienia online poprzez bezpieczny portal. Dostęp do tego portalu ma załoga statku, właściwa organizacja na lądzie oraz specjaliści serwisowi Alfa Laval Cyfrowe usługi zbudowane na portalu dostępne są w dwóch różnych pakietach. Pakiet Silver umożliwia załodze statku — we współpracy z czynną 24 godziny na dobę infolinią serwisową Alfa Laval — szybką identyfikację i usunięcie problemu, co oszczędza czas i potencjalne koszty. Pakiet Gold pozwala na wykorzystanie systemu do analizy stanu kotła, a Alfa Laval dostarcza miesięczny raport o stanie kotła. Raport ten zawiera sugestie dotyczące optymalizacji kotła i zmniejszenia zużycia paliwa, jak również jak również wykryte usterki.

Korzyści

Zdalny monitoring online (pakiety Silver i Gold)

  •    Automatyzacja zbierania analiz kluczowych danych potrzebnych do oceny wydajności systemu kotłowego
  •    Możliwość usunięcia błędu przez człowieka, podczas rejestrowania i analizowania kluczowych parametrów systemu kotłowego



Zdalne wsparcie (pakiety Silver i Gold)

  •    Natychmiastowy dostęp do fachowej wiedzy na temat kotłów, 24/7
  •    Zmniejszenie zapotrzebowania na wizyty serwisowe
  •    Zmniejszenie czasu i wysiłku na wsparcie techniczne załogi na lądzie



Miesięczna analiza stanu urządzenia (tylko pakiet Gold)

  •    Lepsze rozeznanie kosztów operacyjnych kotła, dzięki miesięcznym przeglądom
  •    Tworzenie możliwości ciągłej optymalizacji zamiast działań punktowych
  •    Usuwanie niedostatecznej wydajności kotła dzięki zaleceniom ekspertów ds. kotłów



Diagnostyka błędów (tylko pakiet Gold)

  •    Informowanie o typowych potencjalnych problemach
  •    Skrócenie czasu przestoju, potrzebnego na identyfikację usterek
  •    Ograniczenie możliwości wystąpienia kolejnych awarii



Alfa Laval Internet of Things (ALIoT)

Alfa Laval Internet of Things jest standardową platformą w chmurze wykorzystywaną do świadczenia usług związanych z łącznością, takich jak Alfa Laval Aalborg Digital Services. Jeśli oferuje:

  •    Prosty i intuicyjny przegląd stanu i wydajności kotła
  •    Najnowocześniejsze zabezpieczenia oparte na Microsoft Azure, zapewniające szyfrowanie danych bez dostępu do nich osób trzecich