W pierwszym miodobraniu Viessmann udało się uzyskać aż 23 kilogramy miodu, który w obrandowanych słoiczkach będzie przekazywany pracownikom i współpracownikom na uroczystościach z okazji 30-lecia firmy Viessmann. Ważne jest jednak, że pasieka Viessmann prowadzona jest w sposób ekstensywny, czyli nie jest nastawiona jedynie na pozyskiwanie miodu i cele komercyjne. Celem jest przede wszystkim dobrostan pszczół, umożliwienie im jak najlepszego rozwoju i wprowadzanie do środowiska kolejnych rodzin pszczelich. Wielokrotnie i chętnie angażujemy się w akcje proekologiczne. Troska o środowisko naturalne od lat jest jednym z najważniejszych wyznaczników naszej działalności. Cieszę się, że ta inicjatywa rozwija się i przynosi środowisku faktyczne korzyści, a dzięki naszym ulom przyroda wzbogaci się o kolejne pszczele rodziny. Miód jest do tego tylko dodatkiem, ale muszę przyznać, że bardzo miłym i smacznym – podkreśla Ewelina Bartnikowska, menedżer Działu Marketingu Viessmann.
W ramach współpracy z Fundacją Pszczoła Musi Być (FEPMB), firma Viessmann i Fundacja Świadomi Klimatu przeprowadziła również akcje edukacyjne, uświadamiające skalę zagrożeń i promujące działania na rzecz zapylaczy, które każdy może podjąć na miarę swoich możliwości. Wśród aktywności Viessmann i Fundacji była również pomoc w zakładaniu łąk kwietnych.