[ Zamknij ]

Nowe zasady dotyczące cookies
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów na stronie Polityka Prywatności.


rejestracja

Najwyższa jakoś produktów Purmo

Opublikowano: 16.12.2008
image

Zarządzamy najwyższą jakością
 

Co robi firma, która chce, aby jakość produkowanych wyrobów, sposób obsługi klienta i dbałość o środowisko naturalne były powodem dumy dla każdego jej pracownika? Stara się na wszystkich etapach i szczeblach funkcjonowania przestrzegać przyjętych norm jakości.



 


ISO 9001:2000
 

Chcemy być taką firmą dlatego też jesienią zeszłego roku zaczęliśmy wdrażać Zintegrowany System Zarządzania Jakością i Środowiskiem. System ten opiera się na normach jakości ISO 9001:2000 i ISO 14001:1996 przyznanych nam przez British Standard Institution. Co to oznacza?

Przyjęte normy wykorzystują podejście procesowe. Opiera się ono na tzw. Pętli Deminga: Zaplanuj - Wykonaj - Sprawdź - Popraw.

Takie podejście ułatwiło przeanalizowanie wszystkich etapów i poziomów funkcjonowania firmy: procesów produkcyjnych, logistycznych i sprzedaży. Określono ich kolejność oraz wzajemne zależności. Wiadomo bowiem, że poszczególne procesy się przenikają - jedne wynikają z drugich, dostarczają sobie nawzajem informacji i produktów.

Określono kryteria i metody oceny, które zapewnią skuteczne prowadzenie i nadzorowanie tych procesów. W celu ich monitorowania został zapewniony dostęp do odpowiedniego sprzętu i informacji.

Przyjęte normy narzucają też sposób funkcjonowania dokumentów w firmie. Dokumentacja może być sporządzona w dowolnej formie i na dowolnym nośniku, ale musi mieć odpowiednią strukturę, dokumenty muszą być zatwierdzane i aktualna ich wersja musi być dostępna zainteresowanym, np. poprzez wewnętrzną sieć intranetową.

Jeden z podstawowych dokumentów w firmie to dokument, który określa cele polityki jakościowej i środowiskowej - za sformułowanie tego dokumentu jest odpowiedzialne kierownictwo firmy. Polityka ta musi być rozpowszechniona i zrozumiana w całej firmie i każdy pracownik powinien znać jej założenia. Nie chodzi jednak o to, aby znał je na pamięć, ale żeby wiedział, jak realizuje ją na swoim stanowisku pracy. Polityka firmy jest systematycznie analizowana dla zapewnienia, że jest aktualna i właściwa. Analizy takiej dokonuje się głównie na podstawie wyników audytów, opinii klientów i informacji o przebiegu procesów w firmie.

Opinie klientów są niezwykle istotną informacją - w przyjętej przez firmę polityce nadrzędnym celem jest osiągnięcie zadowolenia klienta (a klientem jest zarówno ten zewnętrzny, jak i odbiorca wewnętrzny np. kolega z malarni, który dostaje surowy grzejnik do pomalowania). Badania poziomu zadowolenia klienta są nowym wymaganiem w przyjętej wersji normy ISO 9001 i wyniki tych badań będą stanowić istotny wskaźnik oceny działania całej firmy. Zostały wyznaczone osoby odpowiedzialne za badanie potrzeb i oczekiwań klienta, wprowadzono nowe sposoby komunikacji z klientem dotyczącej m.in. informacji o wyrobie, zasięgania opinii, reklamacji.

Pomiary, analiza i monitorowanie to stałe działania związane z nadzorowaniem i doskonaleniem całości pracy firmy, m.in. zakupów, wytwarzaniem produktu, dostarczaniem go klientowi, obsługą posprzedażową. Służą temu audyty wewnętrzne (prowadzone przez pracowników firmy) i zewnętrzne (prowadzone przez pracowników British Standard Institution).

Ale tak naprawdę odpowiedzialność za wysoką jakość produkowanych przez firmę produktów oraz za dbanie o ochronę środowiska spoczywa na każdym pracowniku naszej firmy: począwszy od dyrektora naczelnego i jego zastępców, aż po każdego szeregowego pracownika. Ta najwyższa jakość to cel, na który składa się praca nas wszystkich.

Zintegrowany System Zarządzania Jakością i Środowiskiem


 


Co robimy aby wywiązać się z przyjętego przez nas Zintegrowanego Systemu Zarządzania Jakością i Środowiskiem?

  • Poprawiamy standardy związane z jak najlepszą obsługą Klienta: dbamy o sprawny przepływ informacji, analizujemy i ulepszamy procedury reklamacji.
  • Ograniczamy ilość elementów złomowanych i koniecznych poprawek podczas produkcji: dzięki starannemu nadzorowi jakościowemu, systematycznej analizie osiąganych wyników, wdrażaniu rozwiązań optymalizujących proces produkcji i czuwaniu nad całym jego przebiegiem oraz transportem wewnętrznym grzejników.
  • Samodzielnie wywiązujemy się z obowiązujących poziomów utylizacji odpadów (recyklingu) poprzez ich dokładne segregowanie i współpracę z jednostkami w tym wyspecjalizowanymi.
  • Ograniczamy do minimum zużycie energii elektrycznej oraz ilość wytwarzanych odpadów poprzez stosowanie nowoczesnych technologii oraz wysokiej jakości materiałów eksploatacyjnych.
  • Zmniejszamy zużycie wody i emisję ścieków poprzez inwestowanie w nowoczesny system ultrafiltracji.

Polityka Jakości i Ochrony Środowiska
  • Rettig Heating Sp. z o.o. produkuje grzejniki płytowe na bazie projektu Purmo. Chcemy, aby zarówno ich wysoka jakość, jak i precyzyjny proces produkcji, były powodem do dumy każdego naszego pracownika. Dlatego dokładamy wszelkich starań, by grzejniki przez nas wytwarzane były liderem rynku i przewyższały produkty firm konkurencyjnych wysokimi parametrami jakościowymi. Równie ważna jest dla nas dbałość, aby proces produkcji grzejników Purmo w jak najmniejszym stopniu oddziaływał na środowisko naturalne.
  • Zobowiązujemy się do spełniania w naszej codziennej pracy wszystkich wymagań Zintegrowanego Systemu Zarządzania Jakością i Ochroną Środowiska. Pomoże nam to spełniać oczekiwania i potrzeby naszych Klientów, zwłaszcza w zakresie wysokiej jakości naszych produktów, a także ciągłej dbałości o środowisko naturalne i zapobieganiu wszelkim zanieczyszczeniom i innym niekorzystnym oddziaływaniom.
  • By politykę jakości i ochrony środowiska w naszej firmie uczynić realną, wyznaczamy główne cele jakościowe, polegające na ograniczaniu, w możliwie jak największym stopniu, ilości popraw grzejników przy ich produkcji oraz ilości reklamacji grzejników zakupionych przez naszych klientów. W zakresie ochrony środowiska nasze działania zmierzają do ograniczenia ilości wytwarzanych odpadów. Dążymy również do tego, aby w miarę naszych możliwości, ograniczyć ilości zużywanych mediów. Wyznaczane w firmie cele jakości i ochrony środowiska mogą również obejmować inne aspekty naszej działalności. Cele jakości i ochrony środowiska są przeglądane pod względem ich aktualności i przydatności.
  • Zobowiązujemy się do dbałości o utrzymanie wysokiego poziomu umiejętności , oraz wzajemnej współpracy pomiędzy pracownikami naszej Firmy, tak aby spełniane były wszelkie wymagania przepisów prawnych, decyzji administracyjnych oraz innych wymagań, szczególnie w zakresie ochrony środowiska.
  • Obowiązkiem i celem naszej pracy jest jak najlepsze spełnienie oczekiwań Klientów. Dzięki sprawnemu i rzetelnemu wykonywaniu swoich obowiązków, a także systemowi nadzoru i osobistemu zaangażowaniu wszystkich pracowników nasze produkty będą miały najwyższą jakość, a praca naszej Firmy będzie w możliwie najmniejszym stopniu ingerowała w otaczające nas środowisko naturalne.
  • Odpowiedzialność za wysoką jakość produkowanych przez nas grzejników oraz za dbanie o ochronę środowiska spoczywa na każdym pracowniku naszej Firmy: począwszy od Dyrektora Naczelnego i jego zastępców, aż po każdego pracownika na powierzonym mu stanowisku. Jest to cel, na który składa się praca nas wszystkich. Koordynatorzy ds. jakości oraz ochrony środowiska wdrażają i nadzorują Zintegrowany System Zarządzania, spełniający wymagania normy ISO 9001: 2000 i ISO 14001: 1996.
  • Stałe szkolenie i podnoszenie kwalifikacji pracowników jest gwarancją, że jakość naszych wyrobów będzie rosła, a Klient otrzymywał będzie zawsze produkt odpowiadający jego wymaganiom. Jednocześnie zależy nam, aby dzięki wprowadzanym szkoleniom wzrastała świadomość pracowników w zakresie dbałości o środowisko.



KONTAKT

PURMO

Katalog firm

  • Salus Controls

    SALUS Controls to firma technologiczna i dystrybucyjna, zajmująca się dostarc…
    Salus Controls
  • Samsung

    Dział Klimatyzacji Samsung Electronics Polska oferuje pełną gamę system&oacut…
    Samsung
  • AFRISO

    AFRISO Sp. z o.o. jest częścią międzynarodowej Grupy AFRISO, istniejącej na r…
    AFRISO

Ogłoszenia