Film promocyjny opowiada wzruszającą historię, która jest zgodna z dążeniem LG do odpowiedzialności ekologicznej. Firma uważa bowiem, że pozostanie wierną ekologicznej filozofii wymaga gwarancji dotyczących prośrodowiskowych standardów również w przypadku produkcji tego typu. Wideo przedstawia właściwe i odpowiedzialne zachowanie względem środowiska. W ten sposób twórcy chcą przemówić do świadomości widzów i sprawić, aby dbanie o ekologię stało się bardziej popularne.
Ponieważ ekoprodukcja projektów audiowizualnych nie jest powszechną praktyką, prace nad kampanią były złożone. Produkcja koncentrowała się na wielu aspektach skupionych wokół zmniejszenia śladu węglowego: od komunikacji i gospodarki odpadami, przez organizację żywności i transport, aż po wybór zoptymalizowanego sprzętu. Przygotowania do zdjęć rozpoczęły się w marcu 2023 r., a miesiąc później ruszyła 4-dniowa produkcja. Miała ona miejsce na francuskim wybrzeżu baskijskim, gdzie film tworzony był przy udziale 40-osobowej ekipy. Na każdym etapie stosowano odpowiedzialne ekologicznie praktyki, które pozwalają zmniejszyć wpływ na środowisko.Niezbędne do osiągnięcia tego celu były takie działania, jak zatrudnienie lokalnego personelu – w sumie ponad 70% wszystkich ekip biorących udział w zdjęciach było lokalnych, w tym także obsada. Do transportu wykorzystano dwa elektryczne pojazdy hybrydowe oraz skorzystano z tzw. carpoolingu przy założeniu jednego pojazdu na dział. W ramach starannego zarządzania transportem opracowano również trasę umożliwiającą ekipom przejazd przez zagospodarowane tereny, a nie obszary dzikiej przyrody, aby chronić bioróżnorodność. Żywność na planie była ekologiczna, lokalna i zrównoważona. Wynajęto sztućce i talerze wielokrotnego użytku. W menu pojawił się wybór ryb i białego mięsa, wyeliminowano dania z czerwonym mięsem, aby jeszcze bardziej zmniejszyć ślad węglowy. Niezjedzone posiłki były odbierane i rozprowadzane przez Czerwony Krzyż. Korzystano z indywidualnych kubków wielokrotnego użytku dostępnych przy stoisku „zero plastiku” i wynajęto urządzenia do ich napełniania.
Podjęto także szereg działań mających na celu ograniczenie zużycia energii i liczby odpadów. Wykorzystano system magazynowania energii o mocy 5000 kW ładowany przez moduły fotowoltaiczne, ograniczono stosowanie baterii oraz wymieniono żarówki na energooszczędne źródła LED. Aby usprawnić przesyłanie plików i zoptymalizować komunikację cyfrową, dane przechowywano zarówno w centralnej lokalizacji w chmurze, jak i lokalnie. Takie podejście zapobiegło konieczności wielokrotnej wymiany wiadomości e-mail i zapewniło redundancję geograficzną.Do przygotowania scenografii użyto 50% organicznych lub certyfikowanych materiałów organicznych, a 90% akcesoriów było wielokrotnego użytku. Część strojów została podarowana ekipie filmowej, a reszta została ponownie wprowadzona do obiegu. Dzięki wysiłkom firmy na koniec zdjęć 90% odpadów zostało zwróconych, ponownie wykorzystanych, oddanych do recyklingu lub skompostowanych. Na planie stosowano sortowanie i zbiórkę odpadów we współpracy z lokalnymi służbami publicznymi (dostawa i odbiór pojemników do sortowania). Używano także suchych toalet w celu ponownego wykorzystania odpadów jako nawozu. Pozwoliło to zaoszczędzić 2000 litrów wody pitnej i wyprodukować 70 litrów nawozu.
Film z procesu produkcji wideo
Po obliczeniu naszego śladu węglowego opracowaliśmy strategię przeciwdziałania wszelkiemu pozostałemu wpływowi na środowisko. Zgodnie z tym podejściem otrzymujemy oceny od ATEO (ateo.eco – agencji specjalizującej się w obliczaniu i ocenie śladu węglowego) oraz A Better Prod (abetterprod.com – konsultanta, który ocenia projekty ekoprodukcji). Agencje te pomagają dopilnować, aby wysiłki w minimalizowaniu naszego ogólnego śladu węglowego były owocne
– wspomina producent.
Firma uczestniczyła ponadto w projekcie agroleśniczym, aby jeszcze bardziej zrównoważyć wpływ produkcji na środowisko. W ramach projektu posadzono około 300 drzew i sfinansowano 4 dni badań agroleśniczych. Aby zweryfikować i potwierdzić wysiłki firmy, ma ona otrzymać audyt od AFNOR – organizacji francuskiej jednostki certyfikującej. Działania i wysiłki LG związane z ekologiczną produkcją filmu „New Horizon” zostały docenione przez Ecoprod, francuskie stowarzyszenie non-profit utworzone w 2009 roku, którego ambicją jest wspieranie transformacji środowiskowej przemysłu filmowego i telewizyjnego. Po szczegółowym audycie przeprowadzonym przez niezależny podmiot, produkcja LG otrzymała wyróżnienie „Label Ecoprod Pionnier” w kategorii
Reklama ekologiczna
LG zdaje sobie sprawę z konieczności aktywnego zmniejszania śladu ekologicznego przez firmy i stara się uczestniczyć w tym przedsięwzięciu. Decyzja na rzecz ekologicznej produkcji filmowej nie zawsze jest łatwa, ponieważ wymaga starannego planowania, koordynacji i chęci zainwestowania dodatkowych środków. Firma jest jednak przekonana, że długoterminowe korzyści znacznie przewyższą początkowe wyzwania, a marka przyczyni się do tworzenia zdrowszego środowiska i zachęci do pozytywnych zmian w branży oraz całym społeczeństwie.