Jak stworzyć globalną markę? 30 wskazówek na 30-lecie firmy VTS

Przy okazji 30-lecia VTS zastanawialiśmy, co chcielibyśmy powiedzieć naszym klientom, partnerom, innym przedsiębiorcom. Z pewnością podziękować, ale również podsumować te wszystkie lata i wyjaśnić, jak to się stało, że dziś jesteśmy tu, gdzie jesteśmy.

Czujemy się tak po ludzku dumni, z tego co udało nam się osiągnąć. Zaczynaliśmy w garażu, z kilkoma pracownikami, głowami pełnymi planów i pomysłów. I mieliśmy ambicje, by sięgać coraz wyżej. Jeśli miarą sukcesu jest zbudowanie od podstaw światowej marki, posiadanie opinii branżowego lidera, współpraca z najlepszymi i zaufanie klientów – to tak, z pewnością osiągnęliśmy sukces.

Nie ma jednego sposobu, by stać się liderem w branży i pozyskiwać klientów z całego świata. Trzeba się przygotować na długą podróż, ciągłą pracę, poszukiwanie oraz konsekwentne podążanie do przodu. VTS ukształtowaliśmy na solidnych podstawach, czyli: przekonaniu, że oferujemy dobre produkty, rozsądnym zarządzaniu oraz spełnianiu potrzeb klientów. Wierzymy, że to dzięki temu rozwinęliśmy się do tego stopnia, że obecnie sprzedajemy urządzenia w 60 krajach, mamy 6 centrów produkcyjno-logistycznych i zatrudniamy ponad 500 pracowników. Dodajmy do tego, że najlepszych specjalistów w swoich dziedzinach. 

Przedstawiamy 30 zasad, których przestrzegamy w VTS od 30 lat:

1. Trendy mijają, dlatego skup się na autentyczności oraz tradycyjnych i ponadczasowych wartościach

2. Nie bój się ryzykować – bez tego nie zrealizujesz żadnego przedsięwzięcia

3. Uważnie słuchaj tych, którzy Ciebie krytykują, a nie tylko chwalą

4. Motywuj, wspieraj i dbaj o swoich pracowników – to oni są filarem przedsiębiorstwa

5. Nie zrażaj się porażkami, tylko traktuj je jak cenne lekcje

6. Dbaj o pozytywny klimat wśród ludzi – przyjazna firma przyciąga dobrych pracowników i klientów

7. Nie martw się problemami, tylko je rozwiązuj

8. Nie ma pracowników dobrych we wszystkim, dlatego zatrudniaj odpowiednich ludzi na odpowiednie stanowiska

9. Nie porównuj się do najlepszych – bądź najlepszym

10. Myśl o tym, jak chcesz, by Twoja firma wyglądała za 20 lat

11. Firma bez wizji, planu i strategii jest stracona na samym początku

12. Oszczędzaj czas i pieniądze – stale szukaj sposobów, jak można coś zrobić szybciej, lepiej i wydajniej

13. Oferuj swoim klientom produkty nie tylko dobre i praktyczne, ale i piękne

14. Dokładnie poznaj swoją konkurencję i zawsze bądź o krok przed nią

15. Jeśli nie zainwestujesz w marketing, nikt nie dowie się o Twojej firmie

16. Nie mów klientom o sobie, ale o tym, co możesz im dać

17. Jeśli będziesz mieć po swojej stronie przedstawicieli mediów, staną się ambasadorami Twojej marki

18. Stale patrz przed siebie i ucz tego samego swój zespół

19. Poznaj swoich klientów – tylko wtedy dasz im to, czego potrzebują

20. Każdy może założyć firmę, ale by urosła w siłę, potrzeba ciężkiej pracy i wytrwałości

21. Jeśli wydajesz pieniądze na rozwój i marketing, to sprawdzaj, czy wydajesz je dobrze

22. Na czele firmy powinien stać lider, który zapewnia stabilność i wsparcie w każdej sytuacji

23. Jeśli chcesz, by Twoi ludzie dobrze pracowali, stawiaj im jasne cele i dawaj narzędzia do ich realizacji

24. Kontroluj pracowników, ale okaż im zaufanie w dziedzinach, na których się nie znasz

25. Nie oferuj produktów i usług, które Tobie wydają się potrzebne, tylko takie, których potrzebują Twoi klienci

26. Nie tylko sprzedawaj, ale też dbaj o satysfakcję klienta na każdym etapie sprzedaży – to wystarczy, by kupił ponownie i polecił firmę dalej

27. Lokalne rynki często się od siebie różnią, dlatego szanuj odmienności, nie sprzedawaj wszystkim tego samego i w identyczny sposób

28. Nie stój w miejscu i otwieraj się na nowoczesne trendy i kanały sprzedaży, np. e-commerce

29. Nigdy nie daj się zaskoczyć i sprawdzaj, czy Twój produkt spełnia wszystkie wymagania pod względem norm i jakości

30. Zawsze i wszędzie DOTRZYMUJ SŁOWA – klientom, pracownikom, dostawcom i wszystkim, którzy mają wpływ na Twój biznes!

Nie ma jednego przepisu na globalny sukces, który sprawdzi się w każdej branży i firmie. Mamy jednak nadzieję, że zbiór tych 30 zasad będzie pewnym drogowskazem, który pomoże osiągać cele firmom nastawionym na zdobywanie międzynarodowego rynku.

My w dalszym ciągu będziemy ich sumiennie przestrzegać, a za kolejne 30 lat wrócimy nie z trzydziestoma, a sześćdziesięcioma wskazówkami!