[ Zamknij ]

Nowe zasady dotyczące cookies
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów na stronie Polityka Prywatności.


rejestracja

Buderus chce być liderem systemów grzewczych w segmencie premium w Polsce.

Opublikowano: 10.12.2018
image

Rozmowa z Krzysztofem Ciemięgą, Dyrektorem Generalnym działu Bosch Termotechnika, do którego należy marka Buderus.

 

Buderus ubiegły rok na pewno może zaliczyć do udanych. Na rynek trafiły kolejne nowości, a sama marka na dobre zakotwiczyła się w czołówce producentów oferujących w Polsce urządzenia grzewcze w segmencie premium. Celuje jednak w fotel lidera.

  

Panie Krzysztofie, w tym roku Buderus wprowadził na rynek produkty w kluczowych dla siebie segmentach rynku. Jakby Pan mógł opowiedzieć co to za nowości i jaki 2018 r. był dla Buderusa?

Z pewnością rok 2018, nie tylko my, ale i cała branża budowlana może zaliczyć do udanych. Marka Buderus wprowadziła w tym roku nowe produkty w obu najważniejszych elementach rynku. W obszarze budownictwa mieszkaniowego, tzw. „residential”, rozpoczęliśmy sprzedaż kotła Logamax plus GB122K, który może być stosowany w różnych typach obiektów, od małych mieszkań do sporych segmentów i domów. Niewielkie wymiary, wysoka efektywność i cicha praca stwarzają szerokie możliwości zastosowań tego kompaktowego urządzenia.

 

A w budownictwie komercyjnym?

W tym obszarze zaoferowaliśmy klientom innowacyjne rozwiązanie w podejściu do sterowania kompleksowymi systemami grzewczymi w postaci nowej automatyki Logamatic 5000. Wprowadzaliśmy też na rynek kocioł uzupełniający naszą ofertę urządzeń wysokich mocy do większych obiektów: Logano plus KB372. W tym roku zmienił się też wizerunek marki Buderus. Nowoczesna identyfikacja wizualna podkreśla wyjątkowość naszej oferty kompleksowych systemów grzewczych dla wymagających użytkowników.  


Gazowy kocioł kondensacyjny Logano plus KB372 ze sterownikiem Logamatic 5000

 

Widziałem, że produkty Buderusa cechuje nowoczesny wygląd – charakterystyczny dla marek premium – czy w takim kierunku zmierza właśnie Buderus?

My nie aspirujemy, a jesteśmy marką premium, która oferuje klientom urządzenia o wysokiej sprawności i wyjątkowym wyglądzie. Wielokrotnie otrzymywaliśmy nagrody w obszarze designu - Red Dot Awards w Niemczech, za doskonałe połączenie estetyki i technologii. Jesteśmy też finalistą polskiego konkursu Dobry Wzór 2017. Nowe wzornictwo produktów Buderusa zostało bardzo dobrze przyjęte przez rynek. Klienci coraz częściej decydują się na urządzenia, które cechuje wysoka wydajność energetyczna a jednocześnie wyróżnia to, że doskonale prezentują się we wnętrzach. Nasza linia kotłów i pomp ciepła z frontem z tytanowego szkła, doskonale odpowiada na te potrzeby konsumenta.

 

 

Wszyscy w branży prześcigają się w konceptach związanych m.in. z łącznością wifi, monitorowaniem pomieszczeń i przekazywaniem informacji, regulacją, systemami zdalnego sterowania itp. Jakie rozwiązania w zakresie nowych technologii proponuje Buderus?

Zarządzanie urządzeniami w domu to obszar, który możemy bardzo usprawnić poprzez zastosowanie nowych technologii. Buderus mocno rozwija się w obszarze tzw. Smart Home. Wszystkie nasze nowe kotły czy pompy ciepła mogą być podłączone do internetu poprzez specjalny moduł, czyli można nimi sterować zdalnie z poziomu aplikacji na smartfonie lub tablecie. W najbliższych miesiącach wprowadzimy na rynek innowacyjny regulator współpracujący ze smartfonem, który sam pobierze informacje z internetu o aktualnej pogodzie i dostosuje do niej pracę urządzeń grzewczych w naszym domu. Marka premium, jaką jest Buderus, chce w tym obszarze wyznaczać standardy rynkowe.

 

 

Jaką pozycję ma teraz Buderus w Polsce i gdzie widzi Pan markę za kilka lat?

Chcemy być w Polsce wiodącą marką dostarczającą rozwiązania grzewcze w segmencie premium. Doradcą i pierwszym wyborem dla klientów szukających zaawansowanych technologicznie, energooszczędnych i estetycznie wyrafinowanych systemów grzewczych. Zarówno w obszarze „residential” jak i komercyjnym. Myślę, że jesteśmy na dobrej drodze do osiągnięcia tego celu. Mocno koncentrujemy się na rozwoju sieci profesjonalnych partnerów, którzy mogą świadczyć usługi doradcze na najwyższym poziomie osobom zainteresowanym zakupem naszych rozwiązań. Szczególnie dużo wysiłku kierujemy w kierunku naszej sieci Buderus Top Partner – ok. 100 partnerów w całej Polsce, którzy gwarantują wysokie standardy techniczne i doradztwo. Pomagamy im wdrażać narzędzia, które zapewniają wysoki poziom obsługi klienta w puncie sprzedaży i spójny wizerunek marki online.

 

Czyli w przyszłość patrzycie z optymizmem?

Zdecydowanie tak. Wiele zależy oczywiście od rozwoju rynku, ale zakładamy, że dobra koniunktura będzie się utrzymywać co najmniej przez kolejne dwa lata, dzięki pozytywnemu wzrostowi gospodarczemu w Polsce. Nasz obszar rynku jest dodatkowo wspierany przez program „Czyste Powietrze”. To ważny krok w kierunku walki z jednym z najważniejszych problemów w Polsce – zanieczyszczeniem powietrza. W naszym kraju bardzo dynamicznie rozwija się także rynek pomp ciepła, którego jesteśmy aktywnym uczestnikiem. Wprowadzamy wiele nowości w tym obszarze, ponieważ coraz szersze grono klientów akceptuje tę technologię, a same urządzenia stają się coraz bardziej przystępne cenowo.

 

Jak zmiany regulacji prawnych determinują rozwój Buderusa, na co teraz klienci powinni zwracać uwagę przy kupnie kotłów czy pomp biorąc pod uwagę legislację np. UE.

Główna zmiana rynkowa widoczna i korzystna dla klienta to wprowadzenie tzw. etykiet energetycznych, czyli konieczność oznakowania urządzeń grzewczych przez producenta w sposób podobny do tego, który funkcjonuje już od jakiegoś czasu na rynku urządzeń AGD. Dzięki temu klient jest w czytelny sposób informowany, do której grupy zalicza się dany sprzęt. Urządzenia z grupy A i wyższej są najbardziej ekologiczne, ponieważ cechuje je najwyższa efektywność w wykorzystaniu energii.

 

Buderus to jednak nie tylko kotły czy pompy. Czy mógłby Pan opowiedzieć o pozostałych produktach w ofercie?

Mamy bardzo szeroką i kompleksową paletę urządzeń w ofercie. Oferujemy kotły gazowe i olejowe oraz pompy ciepła do mieszkań i domów oraz budynków komercyjnych. Proponujemy też systemy wentylacji z rekuperacją, grzejniki i asortyment uzupełniający główne źródło czy źródła ciepła. Oprócz tego klienci mogą też zaopatrzyć się u nas urządzenia do sterowania pracą systemów grzewczych czy grzejniki. Wszystkie nasze produkty spełniają najwyższe wymogi jeśli chodzi o zastosowane w nich technologie jak i wygląd.

 

Bardzo dziękuje za rozmowę.

Również dziękuję.

 

 

Opracowanie, redakcja.
Materiał objęty prawem autorskim. Publikacja w części lub w całości wyłącznie za zgodą redakcji.

 

 



KONTAKT wyślij zapytanie ofertowe

Robert Bosch

E-mail: biuro@buderus.pl

Tel: +48 801 777 801
Adres:
Jutrzenki 105
02-231 Warszawa

Katalog firm

  • LG Electronics Polska

      LG Electronics, Inc. LG Electronics, Inc. jest światowym liderem wśr…
    LG Electronics Polska
  • AFRISO

    AFRISO Sp. z o.o. jest częścią międzynarodowej Grupy AFRISO, istniejącej na r…
    AFRISO
  • Salus Controls

    SALUS Controls to firma technologiczna i dystrybucyjna, zajmująca się dostarc…
    Salus Controls

Ogłoszenia