8-letnie ubezpieczenie urządzeń Viessmann – ochrona na wypadek uszkodzeń mechanicznych, przepięć czy kradzieży

Dbasz o ciepło i komfort w swoim domu? Teraz możesz to zrobić jeszcze lepiej, decydując się na 8-letnie ubezpieczenie urządzeń marki Viessmann. Dlaczego warto zapewnić domowym urządzeniom grzewczym 8 lat ochrony i jakie korzyści niesie ze sobą takie rozwiązanie?

Decyzja o zakupie urządzeń grzewczych, takich jak nowoczesne kotły gazowe czy pompy ciepła, to inwestycja na lata, którą warto dodatkowo zabezpieczyć. Firma Viessmann we współpracy z grupą ubezpieczeniową UNIQA przygotowała dla swoich klientów 8-letnie ubezpieczenie urządzeń Viessmann Safe Home, które zabezpiecza klientów przed niespodziewanymi kosztami naprawy w razie uszkodzeń mechanicznych, przepięć czy nawet kradzieży. Ubezpieczenie to, dostępne dla urządzeń zarejestrowanych w systemie Mój Viessmann, stanowi idealne uzupełnienie 5-letniej gwarancji producenta.

Dlaczego warto zdecydować się na ubezpieczenie Viessmann Safe Home?

Nawet najlepsze urządzenia grzewcze mogą ulec awarii lub uszkodzeniu na skutek losowych zdarzeń. Koszty napraw nowoczesnych kotłów czy pomp ciepła, spowodowane np. przepięciem prądu, są często wysokie, a w niektórych przypadkach konieczny jest nawet zakup nowego urządzenia. 8-letnie ubezpieczenie urządzeń marki Viessmann pokrywa koszty ponoszone na naprawę lub wymianę sprzętu, gwarantując komfort cieplny bez nieplanowanych wydatków ze strony użytkownika. Ochrona ta jest szczególnie istotna po upływie gwarancji, kiedy ryzyko awarii wzrasta, a także w obliczu zwiększających się kosztów usług serwisowych.

Co obejmuje ubezpieczenie?

Ubezpieczenie UNIQA Viessmann Safe Home obejmuje:

  • mechaniczne uszkodzenia urządzenia lub w wyniku przepięcia prądu,
  • utratę urządzenia wskutek kradzieży z włamaniem lub rabunku,
  • awarię urządzenia.

Ochrona obowiązuje przez 8 lat od zakupu urządzenia. Pokryje w tym okresie koszty awaryjnych napraw czy utraty urządzenia. 

Jak zawrzeć umowę ubezpieczenia?

Umowę ubezpieczenia można zawrzeć w serwisie Mój Viessmann moj.viessmann-serwis.pl po rejestracji urządzenia. Zawarcie umowy ubezpieczenia jest możliwe nie później niż w ciągu 90 dni od dnia uruchomienia urządzenia i dotyczy urządzeń objętych 5-letnią gwarancją producenta. 

  • Ochrona w zakresie ubezpieczenia ryzyka uszkodzenia urządzenia oraz jego utraty wskutek kradzieży z włamaniem lub rabunku zaczyna obowiązywać następnego dnia po zawarcia umowy. 
  • Ochrona w zakresie ubezpieczenia ryzyka awarii urządzenia zaczyna obowiązywać następnego dnia po upływie okresu 5 lat, licząc od daty uruchomienia urządzenia wskazanego w polisie.


Jak działa procedura ubezpieczeniowa?

W przypadku uszkodzenia oraz awarii urządzenia ubezpieczyciel organizuje naprawę i zakup części niezbędnych do naprawy oraz pokrywa ich koszt do wysokości sumy ubezpieczenia. Może ona wynosić do: 

  • 50 000 zł w przypadku powietrznych pomp ciepła bez zasobnika;
  • 55 000 w przypadku powietrznych, kompaktowych pomp ciepła (z zabudowanym zasobnikiem);
  • 45 000 w przypadku gruntowych pomp ciepła;
  • 15 000 w przypadku centralnej wentylacji;
  • 25 000 w przypadku kotłów gazowych;
  • 20 000 w przypadku kotłów gazowych kompaktowych (z zabudowanym zasobnikiem).

W przypadku szkody całkowitej ubezpieczyciel organizuje i pokrywa koszt zakupu urządzenia o parametrach takich, jakie miało urządzenie objęte ochroną lub o parametrach zbliżonych, za cenę nie wyższą niż suma ubezpieczenia.

W przypadku powstania szkody wystarczy:

  • poinformować centrum serwisowe o jej wystąpieniu, dzwoniąc pod numer telefonu wskazany w polisie ubezpieczeniowej;
  • udostępnić urządzenie w uzgodnionym przez centrum serwisowe terminie w celu naprawy (w przypadku awarii) lub wymiany na nowe (w przypadku szkody całkowitej).